Km Vertical del Puigcampana

Fa aproximadament…6 mesos que no penjo res… A verue si m’aplico una mica i vaig actualizant això sovint, perquè no serà per coses que he fet des de la Marató… Un dia d’aquests penjaré fotos i referències, perquè de relats… ja pràcticament no recordo com han anat les coses! Així doncs he fet:

  • Travessa del Montseny
  • Km Vertical de La Barranca
  • Cross de los 3 Refugios
  • Cavalls del Vent sub 24h
  • Trail Aneto (42K)
  • Pujada al Vignamale
  • Travessa Matagalls-Montserrat
  • Cavalls del Vent: La cursa

Deu ni dó, ehh!! Ara començo amb el Km Vertical del Puigcampana

Després de fer el “Km Vertical de la Barranca” a Madrid, vaig trobar googlejant que es feia un Km Vertical al costat de La Vila Joiosa, el “Km Vertical del Puigcampana”. Els ho vaig ensemnyar a la Feli i la Marina i, evidentment, van reconèixer la muntanya i en aquell moment em vaig conjurar per fer aquella cursa. Doncs bé, el passat diumenge 1 de novembre va ser la prova i, com moltes altres, va anar acompanyada d’un cap de setmana fantàstic!

Divendres vam sortir directes des de la feina cap a “La Vila” i, després de saltar-nos 3 sortides de l’autopista i passar per Alacant vam arribar cap a quarts de 8. Encara sense deixar les maletes a casa la Marina (allà he fet vida el capde i he disfrutat d’uns “manjares” espectaculars!), soparet a un bar que es diu Vicent , pel què conten és molt mític, i festa amb unes quantes copetes… Igual que la nit de dissabte, sopar a Orxeta (on no ténen ni llimona ni acquarius, sió que ténen llima, cervesa i orujo…) i festa, encara que només un whisky amb taroja i a dormir, que sinó diumenge al matí a la cursa m’hauria mort! Bé, dissabte abans de sopar hi vam anar a fer un cafetó am el Tomàs i la Marina a Finestrat (poble on començava la cursa) i vam anar a recollir el dorsal…quin dorsal tinc?? Ahh…el 69!!!! jajajaja

El diumenge al matí, després de vestir-me amb totes les “gales” de SkyRunner (bé, no amb totes, que les meves North Face Ultra 103 estan al sabater després de la destrossa que els vaig fer a Cavalls del Vent i em vaig haver de posar unes Salomon antigues que no són per córrer…:S).  Per sort vaig trobar el camí cap a Finestrat a la primera i sense perdre’m i de seguida vaig arribar a la plaça de la “Casa de Cultura”, allà vaig començar a impressionar-me…TOTHOM amb les cames depilades menys jo (és un símbol distintiu de la gent que controla en aquest món), samarretes de seleccions de Curses de muntanya de totes les regions de l’estat espanyol (m’havia oblidat de mencionar que la cursa era el Campionat d’Espanya de Carrera Vertical i formava part de la Copa d’Espanya de Carrera Vertical…jejeje)… La paraula correcta era…ACOLLONIT. M’esperava, enmig d’aquells cracks, 1,6Km i un D+ 145m que no era cronometrat (tram neutralitzat), 1020m de D+ i 3,6Km cronometrats i 8 Km i 1175m de D- sense cronometrar. Hi havia més de 300 persones i es sortia per ordre de dorsal de major a menor.

El Puigcampana esperant els corredors

Cada 5 minuts sortia un grup de 20 corredors en direcció a la Font del Molí i, allà, 15 minuts després, es donava la sortida individual de cada corredor cada 15 segons. Doncs bé, el meu grup vam fer el tram neutralitzat en 10 minuts, jo ja estava esbufegant…i el Km Vertical en si encara no havia començat!!!!

Exactament a les 10:33:15 era el meu torn i, quan va ser aquesta hora, vaig marcar la sortida amb el xip que m’havien donat i cap amunt, amb bastants ànims i corrent (per flipar). Ja des del principi vaig avançar un parell de companys (“Si aconsegueixo que no em passin aquests 2 ja no quedo últim segur” és el que vaig pensar) i de seguida vaig veure la marca indicant que portava 100 metres de desnivell… Aquí va canviar el meu pensament (“Si he de fer 9 cops més el que acabo de fer m’hauran de baixar en helicòpter, potser que afluixi”) i, per sort, vaig enganxar-me al ritme d’un altre corredor que anava just per davant i em va servir per descansar una mica. De fet, vam anar la resta de la cursa junts, a voltes tirant jo i a voltes al revés. Sort que als 500 i pico metres de desnivell hi havia un avituallament líquid, perquè m’estava venint la boca seca i regust a whisky de la copa de la nit.

La pujada és dura

Al cap d’un moment vam arribar a l’anomenat “Regallaor” per la gent local, en definitiva, una tartera de bastanta tela que havíem de pujar. Per sort tenia un caminet al costat (tampoc és que fos un camí molt bo…però millor que la tartera) en el que, crec que gràcies a que escalo, vaig avançar un parell de persones més. A mig Regallaor i de manera impressionant em va passar el “MolinsReienc” Agustí Roc (Campió d’Europa de Vertical Running) Passant d’anar pel camí, on hauria d’anar avançant a gent i pujant per la tartera com si fos una cabreta…

Patiment

Al final, després de passar la Collada de Dalt ja vaig posar-me a córrer fins a la Meta. Pensava que trigaria molt, perquè vaig fer el de Madrid en 1h10m i aquest, en teoría era més complicat, en canvi al final vaig fer 1h04m i vaig quedar el 163 de més de 277. Res a veure amb el campió, l’Agustí Roc, que va rigar 37 minuts i pico!!!!! Impressionant

Després d’avituallar-me al cim del Puigcampana i descansar una mica gaudint del mar de núvols que tenia als meus peus, vaig baixar corrent fins a Finestrat, parant a la meitat a un avituallament on el vi era l’element principal.

A baix a Finestrat m’eperàven la Feli, la Marina i el Tomàs, cosa que em va fer molta il·lusió, i vam estar una estoneta mentre em tornàven la tarjeta federativa, em donàven un diploma i la fèiem petar menjant uns entrepans. De passada vaig aprofitar la oferta que ens feia l’organització per comprar a molt bon preu unes “La Sportiva Wildcat” que em serviran per a jubilar les velles Ultra 103 que se’m van trencar a Cavalls…

I així s’acaba la meva aventura pel Puigcampana…Bé, així no, s’acaba amb una paella fantàstica a casa de la Marina…jejeje

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Curses de muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

