UTMDA: Sense paraules

SPANISH VERSION ABAJO!!!!!!!!!!!!!!

En aquest escrit trobareu errors de tot tipus, tipogràfics, faltes, canvis de temps verbals, accents que no van on toca…El fet és que l’he escrit a trossos i, a vegades, mig adormit…jejeje

Les inicials del títol d’aquest post semblen tan innocents i posades aleatòriament que no mostren absolutament res al lector… Sens dubte, per mi, aquestes inicials representen esforç i patiment, emoció i abatiment, victòria i repte. El què vé a ser Ultra Trail Muntanyes d’Alacant, 174Km i 17000m de desnivell acumulat en menys de 40 hores…

Objectius, preparatius i qüestió de reptes

Tres setmanes abans d’aquesta prova havia fet l’Ultra Trail Serra de Tramuntana (103.5 Km i 9000m de desnivell en 18 hores) i, després de l’èxit aconseguit, podria dir que “se me’n va anar l’olla”, vaig pensar que si pdia fer 103Km, per què no 160, que era el que proposàven a l’UTMDA. El petit problema era que ja havien tancat inscripcions i vaig haver de demanar per correu que m’acceptessin, com que a la prova hi havia poca gent (85 participants) no van tenir cap inconvenient en que m’apuntés i, religiosament, pagués la quota de 88€ (quina casualitat, al final erem 88 participants…) de la prova.

La setmana abans estava “acojonings” i vaig inflar-me amb pasta i arròs tant com vaig poder (esmorzar, dinar, berenar i sopar), alguna cerveseta i molt d’acquarius. A més, vaig aprofitar els sobrants de barretes i gels de l’UTST i no me’n vaig haver de comprar cap…només pastilles de cafeína Cafergot (Vindria a ser cafè en pastilles, tot i que pel nom sembla que diguis que te’l poses al got en plan xarnego…)

La nit abans va ser de preparatius i nervis i, abans de prendre’m la dormidina per dormir perfectament, vaig deixar preparat tot el material:

– Barretes i gels

– Isostar en pols

– 2 frontals

– “manguitos”

– Manta tèrmica

– Cintes pels genolls (mil gràcies Antoine!!!!)

– Documentació i mòvil

– Cleenex

– Farmaciola (Sant Ibuprofeno, esparadrap, bena elàstica, betadine, unes gases, voltarén, vaselina, potabilitzadores, Cafergot, Compeed, etc)

– Moltes Piles AAA

– GPS amb els tracks carregats

– Buff blau Cavalls del Vent (Power Balance particular…)

– Buff vermell

– Gorra CdV

– 2 camelbags

– 3 calçotets

– Motxilla amb ampolles

– Malles llargues i curtes

– “Pantorrilleres”

– Samarretes (UTST, CdV i Marató de Barcelona)

– Mitjons Lurbel i Mund

– Paravent

– 3 parells de Trail Running Shoes!!!! (Salomon XT Wings, La Sportiva Wildcat i unes Salomon de trekking)

– Certificats mèdic i de descàrrega de responsabilitat

– Segur que em deixo alguna cosa més però ja en tinc prou…

El divendres em vaig llevar a les 7.00, cap al curro amb nervis i a les 14.30 començaven les 4 hores de viatge fins a Alcoi (exactament fins a Batoi) on començava la cursa…

Allà es respirava aquell aire de misticisme entre els participants del TMLL i l’UTMDA  que recollien els dorsals i feien elucubracions sobre les possibilitats d’acabar la cursa, parlaven de que el recorregut era més llarg del que deia l’organització… Jo, entre tota aquella gent convençuda que acabaria, m’havia jugat 30 euros amb la Feli… jo havia apostat que abandonaria abans del final… El meu objectiu era disfrutar, m’agrada el bon rotllo i la sensació de grandesa que es respira en aquestes ocasions, conèixer les muntanyes d’Alacant, una regió amb la que hi tinc vincles emocionals molt grans per tot el temps convivint amb la Feli i la Marina…

Comença la cursa, alta tensió!!!!

“Em canvio i preparo les bosses que em donaran a mig camí amb roba neta, omplo la camel i una cantimplora amb aigua i una altra amb polvets màgics (com diria el clave, un correcat que vaig conèixer a l’UTST), m’empastifo de vaselina i em fico a la zona de sortida…”. Recordo aquell moment com si fos ara, em tremolaven les cames i el cor m’anava a mil, tenia calfreds i vaig trobar a faltar un company a qui desitjar sort i rebre el mateix… Tothom tenia la mateixa sensació, l’speaker ens va fer un breafing minimalista i ens va comentar que s’havia allargat “una mica” la cursa per uns problemes tècnics (aquesta mica van acabar sent…14Km i 2000m de desnivell acumulat!!!!) “Venga valientes! 4..3..2..1..SUERTE”. La sortida estava donada i la gent de Batoi ens despedia entre crits i batucada. Córrer cap a la negror dels túnels de la via verda de Batoi feia una mica de vèrtic, com podíem córrer pensant que ens quedaven 160Km per devant? Jo estava literalment acollonit, a més tots ens vam començar a distanciar i vaig correr sol durant els primers 5 Km… A partir de llavorç va començar la pujada per un corriol, carretera, corriol, carretera corriol… Allà la gent s’apinya, però com que és el meu fort vaig avançar força gent, al final em vaig ajuntar amb el dorsal 85, un company de Banyeres que havia fet com jo, feia 3 setmanes, l’UTST i vam compartir cursa fins el Km 21 (17 segons l’organització…) on hi havia un avituallament i em van informar que anava en la posició num. 23 i ja hi havia un retirat. Fins allà em vaig sentir millor que bé: corrent molt, pujant “a sac!” i sense cap mala sensació. El frontal em feia figa (portava les mateixes piles que a l’UTST, potser era normal…jejeje) i li vaig canviar les piles, vaig jalar barretes, cocacola, suc, formatge i plàtan i a tirar!!!

La pàjara més gran

Feia molt de fred i hi havia boira, sort en vaig tenir del GPS per fiar-me de les direccions a prendre. Durant el tram que em quedava per davant fins el segon avituallament vaig anar sol tota l’estona enmig de la foscor. Era una pista gairebé tota l’estona que prometia paisatges brutals per les linies de muntanyes que es veien entre la foscor. No sé ben bé si va ser per la dieta de tota la setmana anterior que em va perjudicar l’estómac o per l’aigua de la font on vaig omplir la camel i les cantimplores, però a partir d’aquí i fins a Sella (Km 47 teòric), inclòsa la pujada i baixada d’Aitana, un dels trams més tècnics i durs del recorregut, em va venir un mal de panxa horrorós. Se’m removia la panxa quan trotava, vaig vomitar un parell de vegades i alguna cosa més i cada vegada que menjava barretes, gels o qualsevol cosa per l’estil ho treia, així que vaig passar menjant llesques de pa que, per sort, hi havia als controls i bebent refresc de cola, que diuen que va molt bé per la panxa. Us podeu imaginar l’energia que dónen 2 llesques de pa i un vas de cola cada 3 hores, oi?. Van ser uns 30Km i aproximadament 6 hores, molt probablement, els moments més durs de l’UTMDA i de qualsevol carrera que hagi fet. Vaig pensar en abandonar mil vegades i quan dic mil és que no deixava de pensar-ho. La gent m’anava avançant i això era una arma de doble fulla, per un costat em parlaven i em donaven ànims, per l’altre, se m’enfonsava l’ànima al terra quan pensava que d’un moment a l’altre m’avançaria el corredor escombra i m’obligarien a abandonar… Perquè us he dit que vaig pensar mil vegades en fer-ho, però vaig pensar 10 vegades més en que continuaria fins que no pogués continuar…

Es fa de dia!

L’avituallament de Sella (Km 47 teòric, Km 60 real) va fer de mi una au fènix, vaig reviure de les cendres, 5 minuts abans d’arribar-hi va sortir el sol i, amb ell, el meu estomac va recuperar la capacitat d’ingerir beguda energètica, per sort, perquè físicament em sentia com una fulla seca que cau de l’arbre sense força per alçar el vol, crec que mai havia tingut aquesta sensació i recordava l’anunci de Danup de “Me falta la energiiiiaaa”. Com he dit, aquest avituallament va fer de mi un home nou, la millora de l’estomac em va donar els ànims de tots en els que havia pensat la nit passada junts (familia i amics) i les barretes i la isotònica no van trigar a fer el seu efecte. A la sortida de Sella vaig conèixer durant un bon tros de pista asfaltada amb 2 companys de les comarques de Tarragona, el Xavi i l’Enric, a qui vaig deixar enrera de l¡energia que ortava al cos. Estava tan immillorable que corria pujades i baixades, avançava gent, era un espectacle!!! Fins que em vaig perdre i vaig haver de recular…jejeje La veritat és que perdre’m i fer més km del compte podria haver suposat una recaiguda moral, però no va ser així, ja RES podia amb mi.

Quan vaig recuperar el camí vaig trobar-me de nou amb el Xavi i l’Enric. Eren molt bona gent i vam aguantar junts fins a Castell de Gaudalest. Ens acostavem al Puigcampana i l’avituallament de Finestrat, l’unica zona que coneixia (del Km Vertical). Vam fer el control doble, la volta al PC passant per la Font del Molí, on vaig poder canviar la samarreta de la marató de Barcelona per la de l’UTST, que segons deia al prospecte era super-extra-ultra-dry i vam enfilar cap al següent control tot enfilant-nos al coll del PuigCampana. A les pujades vaig posar-me davant del grup de tres i vaig intntar tirar, quan defallia, l’Enric agafava el rol, ens vam compenetrar a la perfecció

Com podeu veure, les vistes al Puigcampana només poden fer que donar energia positiva!

Fins a Castell de Guadalest (Km 80 teòric), ens quedava una bona baixada i un pèl de pujada. Baixant ens vam trobar a un corredor de Sabadell que li diuen Manolator i es veu que és una màquina… No sé què li passava que té moltees llagues als peus i estava intentant fer un “apanyu”. Realment tenia molta força de voluntat, perquè tot i els seus peus, va intenta continuar una vegada i una altra amb, malhauradament, poca sort.

La clau de l’UTMDA

A menys de 2 Km per Castell de Guadalest va produïr-se un fet CLAU en el desenvolupament de l’UTMDA, al grup del Xavi, l’Enric i jo, es van afegir 3 personatges més: el Jorge, el Rubén i el més important, i ja sabreu perquè, el Jaime. L’avituallament de Castell de Guadalest estava preparat per ser el centre de la cursa, hi havia pasta “calenta?” i fisios. Feia estona que veiem núvols negres de tempesta a l’horitzó, just cap on havíem d’anar i just en aquell moment…xof! va començar a caure un xafeg de cal Déu… ens vam refugiar al xiringuito de l’avituallament i vam estar de “txàtxara”, fins i tot amb llaunes de birra!!!! I que bé que es va posar! jejeje La pluja no amainava, ans al contrari, cada vegada era més bèstia i queia una pedra acollonant (mçés endavant sabríem que hi havia 2 ingressats, un corredor amb hipotèrmia i una corredora en estat de shock perquè li havia caigut un llamp al costat).

Passada mitja hora, tothom deia que fins allà havia arribat, el cel es veia encara negre i el terreny que venia per davant prometia ser poc amigable… Només una veu deia timidament que ell volia continuar… Bé, una veu exterior i una interior. La veu interior era la meva, que deia que no havia arribat fins allà després detreballar, un viatge de 4 hores en cotxe, 90Km corrent i la il·lusió a tope per abandonar a la meitat, jo no soc així, jo no paro, he après a la vida, per bé o per mal, a superar entrebancs molt més grans i difícils que una tormenta com la que tenia davant…. La veu exterior era la d’en Jaime, deia que volia continuar i buscava amb la mirada un company de viatge.

La tormenta i el terreny feien por a qualsevol i quedar-se sòl al mig de les Muntanyes d’Alacant no era el somni de ningú, més aviat el malson de molts… Com aquells que monten un castell de cartes, vam començar a dir que voliem sortir en direcció a la meta tantes vegades que va agafar una força que recordava en Goku superguerrer i vam pactar el que en Jaime va denominar com un”Pacto de Caballeros”. El pacte deia que haviem de continuar junts, sense abandonar l’un a l’altre fins arribar a la meta. Amb aquestes energies, entre els comiats dels altres, que es van quedar a Castell de Guadalest i aprofitant que només quèien 4 gotes vam sortir trotant. Tot just ens estavem coneixent i presentant, però ja vaig notar un feeling que em feia confiar en aquest company…

Qui ha dit Murphy???

Pujant cap a la Penya de Castellet per una pista força empinada passem per sota la tormenta i ens mullem un pèl, però de forma sorprenent, portem un ritme de pujada que l’envejaria el mateix Kilian (i sense exagerar, ehhhh!!!!jejeje), fora conyes, el ritme era important. Sortint de sota la tormenta, tota la Vall i la serra d’Aitana al davant deixen un paratge impressionant, verd com ell sòl de les pluges que han regat la zona aquest 2010 i escampant la boira. Un quadre bucòlic que va omplir les nostres energies al màxim!

La tormenta ens venia al darrera tota l’estona, però no ens arribava a atrapar mai… Erem ràpids…molt ràpids!!! No ens va caure més aigua a sobre en tota la cursa!!!!

Feia estona que em feia por el Barranc de la Canal de la Serrella… Des de les tereúlies a Castell de Guadalest feia pinta que aquell barranc rajaria d’aigua i el terreny seria mortal. Fora d’això, va ser espectacular, les vistes que hi havia des del barranc em van enamorar, abans d’aquesta ultra no m’imaginava ni una vintena part de les muntanyes que té Alacant…Hauré de tornar a fer-hi una visita sense presses…

Vam pujar fins al Pla de la Casa i vam correr per una carena en la que vaig continuar impressionat per l’espai on erem. Veia el sol pondre’s just davant meu, darrera el cim del clot del Llop…

Per arribar fins el proper control, a Fageca, vam donar una volta brutal, passant per sota el Clot del Llop i per la Font Roja, pujant i baixant, aquest tram va ser molt dur pel “coco” ja que vèiem cartells on indicava Fageca a 30 minuts i nosaltres, amb la volta vam tardar gairebé 2 hores i mitja. Tot i això vam aconseguir arribar, ja fosc…La segona nit se’ns havia tirat al damunt i les hores de tancament dels controls no anàven tant sobrades com abans, així que vam sumar un “estrés” a la nostra cursa, no només calia acabar, sinó que, a més, estàvem lluitant aferrissadament contra el crono, i el cansament físic i mental després de 24h corrent no ajudaven gaire a tot això…. A Fageca em vaig beure, com a tot el recorregut, un munt de cola i em vaig prendre una pastilla de cafeína, l’única que vaig utilitzar en tot el recorregut…

Bany de fang i consolidació d’un equip

No esperava jo que des de Fageca al següent control (malhauradament no recordo el nom) hi hagués tot el fang d’Alacant concentrat, d’aquell que et multiplica el pes de les bambes. El tram va ser força pesat, i més des de que vaig posar el peu en un bassal… Fosc, el camí brut i trossos d’asfalt i sense saber ben bé on ens dirigíem…pfff Podeu veure la meva cara després de posar el peu al bassal…

Anàvem de camí a Beniarrés, un punt clau de la cursa, allà ens donàven pasta calenta i una bossa amb roba neta, bambes sense utilitzar i una bona dosi de moral. Sabíem que arribar allà era encarrilar l’èxit. Després de Bemniarrés venia la pujada més dura i tècnica de la cursa, la pujada al Benicadell. Ni en Jaime ni jo haviem parlat en cap moment d’abandonar, però és que en aquell moment ja era impossible, hauriem continuat ni que fos arrossegant-nos amb les dents. Després de tants km i sofriment junts, la compenetració amb en Jaime era tal que si ell hagués defallit, jo l’hagués portat a les meves espatlles i estic segur que ell hagués fet el mateix. Erem el millor equip possible, els més forts del món, és una mica bèstia, però junts, era continuar o morir, no contemplàvem res més, erem dos amants de la muntanya i la fusió amb la naturalesa que et dóna fer el que fem decidits a pertànyer per complet a aquelles muntanyes, com les roques, els rius, els peixos i les cabres no erem més que qualsevol d’aquests elements, per això, la muntanya ens va recompensar amb tants moments màgics…

Beniarrés, psicologia i èxit

Vam arribar a Beniarrés amb 1 hora de temps de marge abans que tanquessin el control, pasta calenta, em poso la samarreta amb la que vull acabar la cursa, com no, Cavalls del Vent (tot i que el meu Buff blau em va acompanyar de principi a fi alternant entre canell i coll), em canvio les bambes, tenia les salomon amb que vaig fer CdV sub36h, mítiques, no son ni de trail running, son unes de trekking normals, miro el mòvil i tinc 2 missatges de vés a saber quan, un de trucada perduda de la Laura i un d’ànims d’en Josep, sé que des de la distància molta gent està pendent de mi (crec que més de patiment pq no em passi res que no de com vaig a la cursa…jejeje) i els sms m’ho recòrden i m’omplen més encara d’energia. Sortim a tope amb en Jaime…duem més de 135Km i anem a tope en pujada! Som unes màquines!!!!! Ell em guia fins al peu del Benicadell, on comença la pujada tècnica i agafo jo el relleu, la pujada tècnica al màxim! Sense parar ni un segon, gairebé faig el meu record en cursa de Km vertical i quan estem arribant a dalt, meravellós, fantàstic, espectacular! Surt el sol…El tercer sol des que estic despert!!!! I l’úlitm, per cert… Hem passat el gran mur que ens acollonia tota la cursa! jejeje Són les 7 del matí i me’n recordo dels 5 Km que corren la Laura i l’Antoine, parem un moment i mentre em carrego amb la sortida del sol els escric un missatge d’ànims, comencem a córrer pels camins que indicava el “Road Book” de la cursa fins que arribem a un “camí” que va prop de la carretera…

Agres, la son es fa notar

Ens quedaven 5Km aproximadament per arribar a Agres i jo començava a estar agotat, no tant físicament com mentalment… El sol m’escalfava l’orella de refiló i això em va despertar la son que duia dins… Des d’aquell moment i fins el final de la cursa vaig començar a tenir visions i a somniar despert, a parlar sense vocalitzar i a adormir-me mentre caminava. Si m’haguéssin vist els pares s’haguessin preocupat… A més, el genoll em va començar a fer un mal insoportable, bé, insoportable no perquè vaig continuar, però vaig anar coix la resta de la prova… Tot i la duresa psicològica d’aquest tram vam arribar a Agres (puta mania de posar els pobles en pujada!!!! grgrgr) amb mitja hora de marge abans que tanquessin el control, després d’això ja només ens quedava el limitant de temps d’arribar a la meta! Teniem 3 horetes i mitja de marge!!!! brrrr A Agres vam seure 10 minutets ben bons per reposar i ja vam començar a pensar en la glòria… Se’m va ocorrer mirar el GPS…Portàvem 160 Km i encara ens en quedàven uns 17!!!!! Quina cursa més llarga!!!!

“L’última pujada” i una broma de mal gust

Sortint d’Agres ja ens veiem campions i vam encarar l’última pujada de la cursa, el Montcabrer amb la mateixa energia que la pujada a Aitana del Km 25…Erem fets d’acer… En Jaime va tirar de mi totalment aquesta pujada, sort en vaig tenir… Des del Montcabrer només ens quedava la baixada fins Alcoi per un barranc que vaig trobar d’allò més bonic i hauria estat divertit si no fos perquè cada vegaa que trepitjava amb el peu dret, el genoll m’insultava amb paraules molt “grosses”… Oloràvem Alcoi, haveim fet el tram superràpid tot i els mals, ens creuàvem amb gent i ens aplaudien com a herois, hauria abraçat a més d’una d’aquelles persones… Vam arribar a la carretera on quedàven centernars de metres per arribar a Alcoi, però…mecagun la mare que ho va parir tot! La direcció no era laque marcaven les maleïdes cintes que marcàven el recorregut! Encara vam haver de pujar i carenar una altra muntanya…i tot per poder entrar a meta per la Via verda de Batoi! Al control de dalt la carena vam menjar 4 coses, pel Walkie van avisar que els dorsals 37 i 86 erem direcció la línia de meta…

Córrer amb els sentiments

No puc ni caminar, però seguint al Jaime “troto” gairebé a peu coix, desconnecto els nervis que, cautelarment indiquen perill i dolor, penso en res i en tot, gent, moments, llocs, records, tanta intensitat que no puc processar… Tinc ganes d’arribar, superar aquest repte significa ser més fort del que mai hauria imaginat, el camí no s’acaba mai i els segons son eterns, algu ha tret cintes i donem més volta que no pas la necessària, reconec la via verda i, al fons l’arc de meta…Encara ens queda un bon tros, el Jaime m’anima, passem els túnels de la via verda caminant fins que, a la sortida de l’últim ens trobem en Jorge que havia abandonat a castell de Guadalest, em fa una il·lusió brutal i ell em fa començar a adonar del que estem a punt de concloure, només han arribat 13 participans dels 88 inicials!(Al final vam acabar-ne 16, tot i que nosaltres vam ser els últims que vam arribar dins de les 40 hores “oficials”) Li donem les cameres de fotos i video i s’avança fins a la meta per veure’ns arribar i immortalitzar el moment.

JAIME+ORIOL=ÈXIT

Arribarem corrent, ens mirem als ulls amb en Jaime, ÉS EL NOSTRE MOMENT, ho hem aconseguit, 39 hores i mitja, 10 ultims metres, ens agafem de la mà i creuem l’arc, fitxem i empatem en la posició 14, quina millor manera de demostrar que som un? Que la meva marca li pertany a ell i la seva marca em pertany a mi…

Ploro, tinc fred i calor alhora, caic a terra de genolls enmig de la zona de meta solitària degut a que és l’hora de dinar… Estic mort, però tinc por del què vé ara, continuaria corrent i caminant per la muntanya, després de 39 hores és casa meva, jo soc la muntanya i m’hi sento lligat, sempre em sentiré lligat a aquestes muntanyes, no oblidaré mai aquesta experiència, però ja estic pensant en la propera, quin serà el proper repte? Com és possible que, tirat de genolls a la catifa vermella, tot just 2 minuts després de creuar la meta em faci aquesta pregunta? Estic boig?

Disfrutar de la fita

Crec que el disfrutar d’aquesta fita em durarà molt i molt de temps, però em va posar els pèls de punta l’entrar al poliesportiu de Batoi on els corredors finishers i abandonats estaven convidats a una magnífica paella. Vam entrar entre aplaudiments, vaig distingir moltes cares conegudes de participants que havia adelantat i m’havien adelantat, entre ells, l’Enric amb la seva família, em va fer uan il·lusió especial la seva enhorabona, tothom ens felicitava…

Jaime

Què dir, després de tot em queda un amic i company, un camarada sense qui no hagués pogut fer res en aquesta prova. Un personatge que recordaré per molts motius, entre ells, per tot el que he après d’ell i els moments que em va apujar els ànims. Queda clar que trobar-nos ha estat la clau de l’UltraTrail Muntanyes d’Alacant. Només tinc paraules d’agraïment.

Podeu veure la seva crònica a http://nativojaime.blogspot.com i el video de la cursa on surto, sobretot al final:

Moltes gràcies a tots pels vostres ànims i paciència i per compartir amb mi aquesta nova afició que és correr per la muntanya…

———————————————————————————-

SPANISH VERSION!!!!

En este escrito encontraréis errores de todo tipo, tipográficos, faltas bestias y no tan bestias, cambios de tiempos verbales… En fin, que lo he escrito a trozos y, a veces medio dormido…jejeje Además he traducido directamente del texto en Catalán y seguro que algo se nota…;-)

Las iniciales del título de este post parecen tan innocentes y puestas aleatóriamente que no muestran absolutamente nada al lector… Sin duda, para mi, estas iniciales reperesntan esfuerzo y sufrimiento, emoción y abatimiento, victória y reto. Lo que viene a ser Ultra Trail Montañas de Alicante, 174Km y 17000m de desnivel acumulado en menos de 40 horas…

Objetivos, preparativos y cuestión de retos

Tres semanas antes de esta prueba había hecho el Ultra Trail Serra de Tramuntana (103.5Km y 9000m de desnivel en 18 horas) y, después del éxito conseguido, podria decir que “se me fué la pelota”, pensé que si podía hacer 103Km, porqué no 160, que era lo que proponian en el UTMDA. El pequeño prolema era que ya habían cerrado inscripciones y tuve que enviar un correo electrónico pidiendo que me aceptaran, como en la prueba había poca gente inscrita (85 participantes) no tuvieron ningún inconveniente en que me apuntara y, religiosamente, pagara la cuota de 88€ (que casualidad… al final fuimos 88 participantes…) de la prueba.

La semana anterior estaba “acojonings” y me hinché con pasta y arroz tanto como pude (almuerzo, comida, merienda y cena), alguna cervecita y mucho acquarius. Además, aproveché los sobrantes de barritas y geles del UTST y no tuve que comprar nada… solo pastillas de cafeína “Cafergot” (Sería básicamente café en pastillas…)

La noche antes fué de preparativos y nervios y, antes de tomarme la dormidina para dormir perfectamente, dejé preparado todo el material:

– Barritas y geles

– Isostar en polvo

– 2 frontales

– “manguitos”

– Manta térmica

– Cintas para las rodillas (mil gràcias Antoine!!!!)

– Documentación y movil

– Cleenex

– Botiquín (San Ibuprofeno, esparadrapo, venda elàstica, betadine, unas gasas, voltarén, vaselina, potabilizadoras, Cafergot, Compeed, etc)

– Muchas pilas AAA

– GPS con los tracks cargados

– Buff azul Cavalls del Vent (Power Balance particular…)

– Buff rojo Cavalls del Vent

– Gorra CdV

– 2 camelbags

– 3 calzoncillos

– Mochila con botellas

– Mallas largas y cortas

– “Pantorrilleres”

– Camisetas (UTST, CdV i Marató de Barcelona)

– Calcetines Lurbel i Mund

– Cortaviento

– 3 pares de Trail Running Shoes!!!! (Salomon XT Wings, La Sportiva Wildcat i unes Salomon de trekking)

– Certificados médico i de descarga de responsabilidad

– Seguro que me dejo algo mas, pero ya tengo suficiente de escribir…jejeje

<Ver foto 1>

El viernes me levanté a las 7.00, para el curro con nervios y a las 14.30 empezaban las 4 horas de viaje hasta Alcoi (exactamente hasta Batoi) dónde empezaba la carrera…

Allí se respiraba ese aire de misticismo entre los participantes del TMLL y el UTMDA que recogian sus dorsales y hacian elucubraciones sobre las posibilidades de terminar la carrera, hablaban de que el recorrido era más largo de lo que indicaba la web… Yo, entre toda esa gente convencida de que acabaria…me habia jugado 30 euros con Feli… yo había apostado que abandonaría antes del final… Mi objetivo era disfrutar, me gusta el buen rollo y la sensación de grandeza que se respira en estas ocasiones, conocer las montañas de Alicante, una región con la que tengo vínculos emoconales muy fuertes por todo el tiempo conviviendo con Feli y Marina…

Comença la cursa, alta tensió!!!!

“Em canvio i preparo les bosses que em donaran a mig camí amb roba neta, omplo la camel i una cantimplora amb aigua i una altra amb polvets màgics (com diria el clave, un correcat que vaig conèixer a l’UTST), m’empastifo de vaselina i em fico a la zona de sortida…”.

Empieza la carrera, alta tensión!!!!

“Me cambio y preparo las bolsas que me darán durante el camino con ropa limpia, lleno la camel y una cantimplora con agua y otra com polvos mágicos (cómo diria clave, un correcat que conocí en el UTST), me enguarro de vaselina y me meto en la zona de salida…”

<Ver foto 2>

Recuerdo ese momento como si fuera ahora, me temblaban las piernas y el corazón me latía a mil, tenía los pelos de punta y eché de menos un compañero a quien desear suerte y recibir lo mismo… Todo el mundo tenía la misma sensación, el speaker nos hizo un discurso minimalista y nos comentó que el recorrido se había “alargado un poco” por unos problemas técnicos (este poco acabaron siendo 14Km y 2000m de desnivel acumulado!!!!) “Venga valientes! 4..3..2..1..SUERTE”. La salida estaba dada y la gente de Batoi nos despedia entre gritos y batucada. Correr hacia la oscuridad de los túneles de la via verde de Batoi daba un poco de vértigo, como podía correr pensando que nos quedaban 160Km por delante? Yo estaba literalmente acojonado, además todos empezamos a distanciarnos en seguida y corrí solo los primeros 5 Km… A partir de entonces emezó  la subida por un arroyo, carretera, arroyo, carretera, arroyo… Allí la gente se volvia a juntar, pero como las subidas son mi fuerte empecé a adelantar bastante gente, al final me junté con el dorsal 85, un compañero de Banyeres que havia hecho como yo, hacia 3 semanas, el UTST y compartimos la carrera hasta el Km 21 (17 según la organizacióm…) dónde había un avituallamiento y me imformaron de que iba en la posición num. 23 y ya habia un retirado. Hasta entonces me sentí mejor que bien: corriendo mucho, subiendo “a saco!” y sin ninguna mala sensación. El frontal se me estaba muriendo (llevaba las mismas pilas que en el UTST, igual era normal…jejje) y le cambié las pilas, fuí a jalar barritas, cocacola, zumo, queso y platano…y a tirar!!!!

La mayor pájara

Hacia mucho frio y la niebla se comía el camino, suerte tuve del GPS para asegurarme de ls direcciones a tomar. Durante el tramo que tenia por delante hasta el segundo avituallamiento estuve solo todo el rato en medio de la oscuridad. Era una pista casi todo el rato que prometia paisajes brutales por las líneas de montañas que se vislumbraban entre lo negro de la noche. No se bien si fué por la dieta de la semana anterior que me perjudicó el estómago o fué el agua de la fuente donde rellené la camel y las botellas, pero a partir de aquí y hasta sella (Km 47 teórico), incluida la subida y bajada de Aitana, uno de los tramos mas tecnicos y duros del recorrido, me vino un dolor de estomago horroroso. Se me removia el estomago cuando trotaba, bomité un par de veces y alguna cosa mas y cada vez que comia barritas, geles o cualquier cosa por el estilo lo echaba… así que pasé comiendo rebanadas de pan que, por suerte, había en los controles y bebiendo  refresco de cola, que dicen que va bien para el estomago. Os podéis imaginar la energia que dan 2 rebanadas de pan y un vaso de cocacola cada 3 horas, verdad?. Fueron unos 30Km y aproximadamente 6 horas, muy probablemente, los momentos mas duros del UTMDA y de cualquier carrera que haya hecho. Pensé en abandonar mil veces y cuando digo mil es que no dejaba de pensarlo. La gente me adelantaba y eso era un arma de doble filo, por un lado me hablaban y me daban ánimos, por el otro, se me hundia el alma en la tierra cuando pensaba que en algun momento me adelantaria el corredor escoba y me obligarian a abandonar… Porqué os he dicho que pensé mil veces en abandonar, pero pensé 10 veces mas en que continuaria hasta que no pudiera continuar…

Y llega el dia!

El avituallamiento de Sella (Km 47 teórico, Km 60 real) hizo de mi un ave fénix, renací de las cenizas, 5 minutos antes de llegar salió el sol y, con él, mi estomago recuperó la capacidad de ingerir bebida energética, por suerte, porqué me sentia físicamente como una hoja seca que cae del árbol sin fuerza para alzar el vuelo, creo que nunca había tenido esta sensación y recordé el anunco de Danup de “Me falta la energiiiaaaa”. Como he dicho, este avituallamiento hizo de mi un hombre nuevo, la mejora del estómago me dió los ánimos de todos en los que había pensado durante la noche (família y amigos) y las barritas y la isotónica no tardaron en llegar a los músculos. En lasalida de Sella coincidí durante buen trozo de pista asfaltada con 2 compañeros de las comarcas de Tarragona, Xavi y Enric, a quien dejé atrás de la energía que llevaba en el cuerpo. Estaba tan inmejorable que corría en subidas y bajadas, adelantaba gente, era un espectaculo!!!! Hasta que me perdí y tuve que andar apra atrás…jejeje La verdad es que perderme y hacer mas Km de la cuenta podía haber supuesto una caída moral insuperable, pero no fué así, en ese momento NADA podía conmigo.

Cuando recuperé el camino me encontré de nuevo con Xavi y Enric. Eran muy buena gente y aguantamos juntos hasta Castell de Guadalest. Nos acercabamos al Puigcampana y el avituallamiento de Finestrat, la única zona que conocía (del Km Vertical). Hicimos el control doble, la vuelta al PC pasando por la Font del Molí, dónde pude cambiar la camiseta de la Marató de Barcelona por la del UTST, que según decia la etiqueta era super-extra-ultra-mega-dry y empezamos a subir en dirección al siguiente control subiendo al collado del Puigcampana. En las subidas me puse delante del grupo de 3 e intenté tirar, cuando defallía, Enric cogía el rol, nos compenetramos a la perfección.

<Ver foto 3>

Como podeis ver, las vistas al Puigcampana solo podian hacer que dar energía positiva!!

Hasta Castell de Guadalest (Km 80 teórico), nos quedaba bajada y un pelin de subidita. Bajando nos encontramos a un corredor de Sabadell al que nombran Manolator y se ve que es una máquina… No sé que le pasaba que tenia muchas ampollas en los pies y estaba intentando hacer un apaño. Relamente tenia mucha fuerza de voluntad, porqué incluso con los pies como los tenia, intentó continuar una vez y otra con, desafortunadamente, poca suerte.

La clave del UTMDA

A menos de 2 Km para Castell de Guadalest se prdujo un hecho CLAVE en el desarrollo del UTMDA, al grupo de Xavi, Enric y yo, se unieron 3 personajes mas: Jorge, Rubén y el mas importante, y ya sabréis porqué, Jaime. El avituallamiento de Castell de Guadalest estaba preparado para ser el centro de la carrera, había pasta “caliente?” y fisios. Hacia rato que veíamos nubes negras de tormenta en el horizonte, justo hacia dónde teníamos que ir…y justo en ese momento…XOF! empezó a caer una tormenta de tres pares de narices… nos refugiamos en el chiringuito del avituallamiento y estuvimos de cháchara, hasta había latas de birra!!!! Y que bien entraron esos 2 tragos! jejeje La lluvia no aflojaba, al contrario, cada vez era mas béstia y caía un granizo acojonante (más adelante nos enteraríamos que había 2 ingresados, un corredor con hipotérmia y una corredora en estado de shock porqué le cayó un rayo al lado).

<Ver fotos 4 y 5>

Pasada media hora, todo el mundo decía que hasta allí había llegado, el cielo se veía aún negro y el terreno que venía por delante pormetía ser poco amigable… Sólo una voz decia tímidamente que él quería continuar… Bien, una voz exterior y otra interior. LA voz interior era la mia, que decía que no habia llegado hasta allí después de trabajar, un viaje de 4 horas en coche, 90Km corriendo y la ilusión a tope para abandonar a la mitad, yo no soy así, yo no paro, he aprendido en la vida, por bien o por mal, a superar obstáculos mucho mayores y difíciles que una tormenta como la que teníamos delante… La voz exterior era la de Jaime, decía que quería continuar y buscaba con la mirada un compañero de viaje.

La tormenta y el terreno daban miedo a cualquiera y qyedarse sólo en medio de las Montañas de Alicante no era el sueño de nadie, si a caso era la pesadilla de muchos… Como los que montan un castillo de cartas, empezamos a decir que queríamos salir en dirección a la meta tantas veces que cogió una fuerza que recordaba a Goku convertido en superguerrero y pactamos lo que Jaime nombró como un “Pacto de Caballeros”. El pacto decía que íbamos a continuar juntos, sin abandonar el uno al otro hasta llegar a la meta. Con estas energias, entre la despedida del resto, que se quedaron en Castell de Guadalest y, aprovechando que caían solo 4 gotas, salimos trotando. Entonces sólo nos estabamos conociendo y presentando, pero ya noté un feeling que me daba confianza en este compañero…

Quien dijo Murphy???

Subiendo a la Peña de Castellet por una pista bastante empinada pasamos por debajo de la tormenta y nos mojamos un pelín, pero de forma sorprendente, llevamos un ritmo de subida que envidiaría el mismísimo Kilian (y sin exagerar, ehhhh!!!!!jejeje), fuera coñas, el ritmo era importante. Saliendo de la tormenta, todo el valle y la sierra de Aitana delante dejan un paraje impresionante, verde como él solo de las lluvias que han regado la zona este 2010 y escampando la niebla. Un cuadro bucólico que llenó nuestras energías al máximo!

<Ver foto 6>

La tormenta nos venia detrás todo el rato, pero no nos llegó a pillar nunca… Eramos rápidos…muy rápidos!!!

Hacia rato que me daba miedo el Barranco de la Canal de la Serrella… Des de las tertúlias en Castell de Guadalest, tenia pinta que ese barranco estaría lleno de agua y el terreno seria mortal. Fuera e eso, fué espectacular, las vistas que había des del barranco me enamoraron, antes de esta ultra no imaginaba ni una veintena parte de las montañas que tiene Alicante… Tendré que volver a hacer una visita sin prisas…

<Ver foto 7>

Subimos hasta Pla de la Casa y corrimos por una cuerda en la que continué impresionado por el espacio donde estabamos. Veía el sol escondiéndose justo delante mio, detras de la cima del Clot del LLop.

<Ver foto 8>

<Ver video 1>

Para llegar al proximo control, en Fageca, dimos una vuelta brutal, pasando por debajo del Clot del Llop y por la Font Roja, subiendo y bajando, este tramo fué muy duro por el “coco” ya que veíamos carteles dónde indicaba Fageca a 30 minutos y nosotros, con la vuelta, tardamos casi 2 horas y media. Aún así conseguimos llegar, ya oscuro… LA segunda noche se nos echó encima y las horas de cierre de los controles no íban tan sobradas como al principio, así que tuvimos que sumar el “estrés” a nuestra carrera, no solo era necesario acabar, sino que, además, estábamos luchando contra el crono al maximo, y el cansancio físico y mental después de 24 horas corriendo no ayudaban demasiado… En Fageca bebí, como en todo el recorrido, un montón de cola y me tomé una pastilla de cafeína, la única que llegué a utilizar…

Baño de barro y consolidación de un equipo

No esperaba yo que desde Fageca al siguiente control hubiera todo el barro de Alicante concentrado, de ese que te multiplica el peso de las zapatillas. El tramo fué bastante pesado, y más desde que puse el pie en un charco… Oscuro, camino sucio y trozos de asfalto y sin saber hacia dónde nos dirigíamos…pfff Podeis ver mi cara en la foto…

<Ver foto 9>

Íbamos camino de Beniarrés, un punto clave de la carrera, allí nos daban pasta caliente y una bolsa con ropa limpia, zapatillas sin usar y una buena dosis de moral. Sabíamos que llegar allí era encarrilar el éxito. Después de Beniarrés venia la parte mas dura y técnica de la carrera, la ascensión al Benicadell. Ni Jaime ni yo habíamos hablado en ningún momento de abandonar, pero es que en ese momento era ya imposible, habríamos continuado aunque fuera arrastrandonos con los dientes. Después de tantos Km y sufrimiento juntos, la compenetración con Jaime era tal que se él hubiese defallecido, yo le hubiese cargado en mis hombros y estoy seguro que és hubiera hecho lo mismo. Eramos el mejor equipo posible, los mas fuertes del mundo, és un poco béstia, pero juntos, era continuar o morir, no contemplábamos nada mas, eramos dos amantes de la montaña y la fusión con la naturaleza que te dá hacer lo que hacemos decididos a pertenecer por completo a esas montañas, como las rocas, los rios, los peces y las cabras. No eramos más que cualquiera de estos elementos, por eso, la montaña quiso recompensarnos con tantos y tantos momentos mágicos…

Beniarrés, psicología y éxito

Llegamos a Beniarrés con 1 hora de tiempo de margen antes de que cerraran el control, pasta caliente, me pongo la camiseta con la que quiero acabar la carrera, como no, Cavalls del Vent (aunque mi Buff azul me acompañó de principio a fin alternando muñeca y cuello), me cambio las zapatillas, tenía las Salomon con que hice CdV sub36h, míticas, no son ni de trail running, son unas de trekking normales, miro el móbil y tengo 2 mensajes de vete a saber cuando, uno de una llamada perdida de Laura y uno de ánimos de Josep, sé que desde la distáncia mucha gente está pendiente de mi (creo que mas de sufrimiento para que no me pase nada que no de como voy en la carrera…jejeje) y los sms me lo recuerdan y me llenan de energía. Salimos a tope con Jaime… llevamos mas de 135Km y vamos a tope en subida!!!! Somos unas máquinas!!!! Él me guía hasta el pie del Benicadell, donde empieza la subida técnica, y cojo yo el relevo, la subida técnica al máximo!!!! Sin parar ni un segundo, casi hago mi record de Km Vertical y, cuando estamos llegando arriba, maravilloso, fantástico, espectacular! Sale el sol… El tercer sol desde que estoy despierto!!!! Y el último, por cierto…Hemos pasado el gran muro que nos acojonaba toda la prueba!!! jejeje Son las 7 de la mañana y me acuerdo de los 5Km que corren Laura y Antoine, paramos un momento  y, mientras me cargo con la salida del sol les escribo un mensaje de ánimos, empezamos a correr por los caminos que indicaba el “Road Book” de la carrera hasta que llegamos a un “camino” que va cerca de la carretera…

Agres, el sueño ataca

Nos quedaban 5Km aproximadamente para llegar a Agres y yo empezaba a estar agotado, no tanto físicamente como mentalmente… El sol me calentaba la oreja de refilón y eso despertó en mi el sueño que llevaba dentro… Des de ese momento y hasta el final de la carrera empecé a tener visiones y a soñar despierto, a hablar sin vocalizar y a dormirme mientras andaba. Si me hubisesn visto mis padres  se hubiesen preocupado… Además, la rodilla empezó a dolerme de una forma insoportable, bien, insoportable no porqué continué, pero fuí cojo el resto de la prueba… Pese a la dureza psicológica de este tramo llegamos a Agres (puta mania de poner los pueblos en subidas!!!!!! grgrgrgr) con media hora de margen antes que cerraran el control, después de esto ya sólo nos quedaba el limitante de tiempo para llegar a la meta!!!!! Teniamos 3 horas y media de margen!!!!! brrrr En Agres nos sentamos 10 minutitos buenos para descansar y empezamos a pensar en la glória…Se me ocurrió mirar el GPS…Llevábamos 160Km y aún nos quedaban unos 17!!!!! Que carrera más larga!!!!!

“La última subida” y una broma de mal gusto

Saliendo de Agres ya nos veíamos campeones y encaramos la última subida de la carrera, el Montcabrer, con la misma energía que la subida a Aitana en el Km. 25…Estábamos hechos de acero… Jaime tiró de mi totalmente en esta subida, suerte tuve de eso! Desde el Montcabrer sólo nos quedaba la bajada hasta Alcoi por un barranco que encontré de lo más bonito y hubiera sido divertido si no fuera porqué cada vez que pisaba con el pie derecho la rodilla me insultaba con palabras de las “gordas”… Olíamos Alcoi, habíamos hecho el tramo superrápido pese los dolores, nos cruzábamos con gente y nos aplaudian cómo héroes, habría abrazado a mas de una de esas personas… Llegamos a la carretera dónde quedaban centenares de metros para llegar a Alcoi, pero… mecagüen la madre que lo parió todo! La dirección no era la que marcaban las cintas del recorrido!!!!! Aún tuvimos que subir y carenear otra montaña… y todo para poder entrar a meta por la Vía Verde de Batoi! En el control de la cima comimos 4 cositas, por el Walkie avisaron que los dorsales 37 y 86 íbamos dirección a la línea de meta…

Correr con los sentimientos

No puedo ni caminar, pero siguiendo a Jaime “troto” casi a la pata coja, desconecto los nervios que, cautelarmente indican peligro y dolor, pienso en nada y en todo, gente, momentos, lugares, recuerdos, tanta intensidad que no puedo procesar… Tengo ganas de llegar, superar este reto significa para mi ser mas fuerte de lo que nunca hubiera imaginado, el camino no se acaba nunca y los segundos son eternos, alguien ha sacado las cintas y damos mas vuelta que la necesaria, reconozco la via verde y, al horizonte, la meta… Aún queda un buen trozo, Jaime me anima, pasamos los túneles de la via verde caminando hasta que, a la salida del último nos encontramos a Jorge, que había abandonado en Castell de Guadalest, me hace una ilusion brutal y él hace que que empiece a darme cuenta de lo que estamos a punto de concluir, sólo han llegado 13 participantes de los 88 iniciales! (Al final acabamos 16, aunque nosotros fuimos los últimos que llegamos dentro de las 40 horas “oficiales”). Le damos las camaras de video y fotos y se avanza hasta la meta para ver nuestra llegada e inmortalizar el momento.

JAIME+ORIOL=ÉXITO

Llegaremos corriendo, nos miramos a los ojos con Jaime, ÉS NUESTRO MOMENTO, lo hemos conseguido, 39 horas y media, 10 últimos metros, nos cogemos de la mano y cruzamos el arco, fichamos y empatamos en la posición 14, que mejor manera de demostrar que somos uno? Que mi marca le pertenece a él y la suya me pertenece a mi…

<Ver foto 10>

Lloro, tengo frío y calor a la vez, caigo al suelo de rodillas en medio de la zona de meta solitária debido a que es la hora de comer… Estoy muerto, pero tengo miedo de lo que viene ahora, continuaria corriendo y andando por la montaña, después de 39 horas es mi casa, yo soy la montaña y me siento atado a ella, siempre me sentiré atado a estas montañas, no olvidaré nunca esta experiéncia, pero ya estoy pensando en la próxima, qual sera el próximo reto? Como es posible que, tirado de rodillas al suelo en la moqueta roja, justo 2 minutos  después de cruzar la meta me haga esta pregunta? Estoy loco?

<Ver foto 11>

Disfrutar del hito

Creo que disfrutar de este hitome durara mucho, mucho tiempo, pero me puso los pelitos de punta entrar al polideportivo de Batoi, donde los corredores finishers y abandonados estaban invitados a una magnífica paella. Entramos entre aplausos, distingí muchas caras conocidas de participantes que había adelantado y me habían adelantado, entre ellos, Enric con su família, me hizo una ilusión especial su enhorabuena, todo el mundo nos felicitaba…

Jaime

Que decir, después de todo me queda un amigo y compañero, un camarada sin el cual no hubiera hecho nada en esta prueba. Un personaje que recordaré por muchos motivos, entre ellos, por todo lo que he aprendido de él y los momentos en los que me subió los ánimos. Queda claro que encontrarnos ha sido la clave del UltraTrail Montañas de Alicante. Sólo tengo palabras de agradecimiento.

Podéis ver su crónica en http://nativojaime.blogspot.com y el video de la carrera dónde salgo, sobretodo al final:

<Ver video 2>

Muchas gracias a todos por vuestros ánimos y paciéncia y por compartir conmigo esta nueva afición que es correr por la montaña…

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Curses de muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a UTMDA: Sense paraules

  1. nativojaime ha dit:

    Joder Oriol… Lagrimeando me tienes socio. Poco tengo que añadir. Ha sido emotiva tu descripción. Agraezco tus palabras. Lo que tengo claro es que estamos unidos de alguna forma para siempre.
    Cuídate hermano.

  2. Anna ha dit:

    Uri, ets un crack… és admirable l’esperit de superació i la força mental. Felicitats per haver aconseguit l;impossible!

    Niti

  3. Anònim ha dit:

    Flipaaaaaaaaoooooooooo!
    Estàs molt guapo amb els mitjons fins els genolls XD
    I així vestit de vermell amb gorra ,no se perquè, m’has recordat al Wally de “¿Dónde está Wally?” excursionista jajajaj

    Pedorro! q d’aquí a res et teenim x aquí! :)

  4. Marcos ha dit:

    Pero qué grande eres Oriol!!! Tengo un nuevo ídolo… :D

  5. ChrisB ha dit:

    Oriol que bestial!! Estas hecho una maquina! Muchas felicidades por llegar a meta y mucho animo para la siguiente! Un besazo desde el Pirineo ;P

  6. Feli ha dit:

    Una màquina!! jo tenia clar que ho faries.. sino no m’hagués jugat 30 eurets tan alegrement :)
    Amb la teua explicació tan detallada és com si haguerem estat amb tu compartint eixa experència..
    T’ha faltat comentar que al dia següent pareixia que t’haguesis violat, jeje!!

  7. Grandeeee Oriol!!!! Eres una màkina!!! Gràcies per haver escrit aquesta experiencia… conec part de les muntanyes por on passaves… jo he fet 30 ó 40 excursions per a coneixer-les totes i tu en un cap de setmana has fet tota la feina!!!!

    Enhorabona!!

  8. Alfons ha dit:

    La natura, la muntanya t’ofereix sempre experiències i sensacions que recordaràs tota la vida: l’olor de la farigola després de la pluja, les gotes de rosada relliscant per les fulles d’estepa blanca, el color del cel just en el moment que el sol abandona l’horitzó…
    Però, de vegades , si tens sort, et presenta companys de viatge que t’ajuden a conèixer-te més a tu mateix i als altres . I compensen més que el cansament de cent seixanta-quatre kilòmetres de cansament. Són companys en l’esforç , són amics per sempre més.
    L’enhorabona!
    Felicitats Jaime, felicitats Oriol!!!

    Alfons

    • nativojaime ha dit:

      Si Alfons, tens tota la rao… Ara tinc un amic per sempre, un germà. Oriol, hem quedat esta nit per rular per una de les serres que no vas conèixer en les 174. Si pots, a les 9:30 pm… cridaeta si pots mestre.

  9. maria ha dit:

    És brutal la força que portes a dins. No sé si això ve de cals Antolí, dels Sarrau ho dubto!!!!. Ets massa. Enhorabona dels martinez sarrau

  10. Retroenllaç: UTMDA 2011 eliminat « Fora Pista

  11. Retroenllaç: Ultra Trail Serra del Montsant: Sorpreses… « Fora Pista

Deixa un comentari

