Camí del Trò: 1er intent

Version Spanish especial abajo!!!!!!!!

Dos intrèpids expedicionaris es preparen, dissabte 28 d’agost de 2010, per atacar la cara sud del “Pollegó Inferior del Pedraforca”. En el seu camí trobaràn perills mortals i lluitaran contra els poders dels Déus per intentar assolir el seu objectiu: la via Camí del trò (6a, 180m)!

Aproximació
Des del refugi Estasen, seguir el PR que porta cap a la tartera, un cop allà hi ha un bloc característic (un pedrusco gegant) just al mig de la tartera i una mica més amunt que on desemboca el camí. El bloc té una inscripció en verd: “Pollegó Inferior” i una fletxa, seguir en aquesta direcció, seguint marques verdes que et fan passar per un tram de tartera fins a un plà, després et fan pujar entre pins fins la cresta Est del Pollegó (Costes d’en Dou) i després et fan resseguir la cresta, passant per una bretxa que separa la cresta en dos. Just passat la bretxa les marques verdes tornen a pujar a la cresta i, des d’allà, quan ja es veu la paret sud on hi ha les vies d’escalada, girar a l’esquerra per anar resseguint la paret (aquí ja no hi ha marques verdes). La via Camí del Trò és de les primeres que ens trobem, a ressenya.net podeu trobar una altra descripció de l’aproximació, que particulartment no m’agrada perquè sembla que perdis les marques verdes abans de temps…

Des de les Costes d’en Dou:

Avançant per la cresta:

La “bretxa” de la ressenya:

La nostra variant…
A l’arribar al plà de dalt de la tartera ens venen els instints salvatges i decidim seguir fites i intuició millor que les marques verdes per un “camí” que s’empina i cada vegada hi ha passos més complicats d’escalada. Pugem amunt com si fóssim cabretes, ens cauen rocs en els que ens agafem, surten bitxos del tamany d’un elefant i per colmo, ens adonem que ja no hi ha marques ni fites des de fa més d’una hora… Decidim baixar fent un parell de ràpels enganxant la corda a alguns arbres que hi havia per allà, ja que el terreny era complicat i molt descomposat. Una vegada tornem al plà de dalt de la tartera veiem per on hi ha marques verdes i, finalment, decidim anar per on va tothom… Era massa fàcil per nosaltres…jejeje

A la dreta no, sobretot!
Arribem al peu de via i fem un mos, bebem aigua, ens relaxem una mica amb el sol a la cara i una brisa que corria i ens refresca. Ens equipem amb 500Kg (ni un mes ni un menys, ehh!) d’artilugis de tot tipus per assegurar-nos a la paret.

La paret:

Les ressenyes deixen molt clar que no t’has d’equivocar amb la via Llamp del Trò, de parabolts daurats (que està uns 6 o 8 metres) a la dreta, que és un 7b…Però no diuen res de la via que està 1 metre a l’esquerra! Equipada amb xapes antigues i que és una variant de la “Star McHara”, un 7a+, casi res! Molta atenció si algú va per allà!!
Per variar, nosaltres pel camí difícil… El Sergi comença a pujar per la variant d’entrada de la Star McHara. Xapa la primera. Xapa la segona i d’aquí no passa. Ho intenta per un i altre costat (hauria pogut, però no volía perquè haviem anat a fer una altra cosa xD).. Baixa fins a baix i ho intento jo. Em cago als calçotets amb aquella placa pràcticament llisa…

Esportiva en un paratge encantat
Al final ens adonem que la Camí del Trò és la de la dreta qeu estem fent i continuo fins la primera reunió, que està a uns 40m. Hi ha molt de canto tipus fisura que, pel que vam veure, és la forma que agafen els cantos de la calcària compacta de la cara sud. Els seguros estàn cada 5-6 metres com a molt, però es fa molt bé i no es té la sensació que estiguin allunyats.

Ja fa estona que el Sergi diu que es troba malament, hem fet 4 hores d’aproximació (per culpa que ens hem perdut, sinó haguéssim trigat 2 hores com a molt) i no té l’estómac gaire fi. Tot i així puja fins la reunió on soc jo. És un V+ que es fa sobradíssim i arriba amb molta facilitat, però allà, penjats tots 2, em diu que no pot continuar, ni de primer ni de segon i que si continuem ho passarà malament, així que muntem un ràpel des de la reunió i baixem fins a peu de via.

Rapelant:

Hem fet un llarg de 40m de la camí del trò, amb unes vistes de la Serra d’Ensija impressionants, amb Montserrat treient el cap a l’horitzó.Arribar fins a dalt de la via era un extra d’una excursió en la que he disfrutat molt veient com el Sergi s’encantava amb l’entorn del Cadí-Moixeró, que jo posaria en el meu Top-3 de Catalunya i possiblement estaria dalt de tot (no soc gaire objectiu…).

A per la birra!!
La baixada és més directa (bàsicament perquè agafem el camí correcte) i en un parell d’hores som al refugi, no sense abans haver fotut algunes culades relliscant amb les pedres de la tartera, per fer una birra i donar per acabada l’excursió!

————————————————————————————————————————————-

Dos intrépidos expedicionarios se preparan, el sábado 28 de agosto de 2010, para atacar la cara sur del “Pollegó Inferior del Pedraforca”. En su camino encontrarán peligros mortales y lucharán contra los poderes de los dioses para intentar alcanzar su objetivo: la vía “Camí del trò” (6a, 180m)!

Aproximación
Desde el refugio Estasen, seguir el PR que conduce a la tartera, una vez allí hay un bloque característico (un pedrusco gigante) justo en medio de la tartera y un poco más arriba que donde desemboca el camino. El bloque tiene una inscripción en verde: “Pollegó Inferior” y una flecha, seguir en esta dirección, siguiendo marcas verdes que te hacen pasar por un tramo de tartera hasta un llano, después te hacen subir entre pinos hasta la cresta Este del Pollegó (Costes d’en Dou) y luego te hacen seguir la cresta, pasando por una brecha que separa la cresta en dos. Justo pasada la brecha las marcas verdes vuelven a subir a la cresta y, desde allí, cuando ya se ve la pared sur donde están las vías de escalada, girar a la izquierda para ir siguiendo la pared (aquí ya no hay marcas verdes). La vía Camí del trò es de las primeras que nos encontramos, en ressenya.net puede encontrar otra descripción de la aproximación, que particulartment no me gusta porque parece que pierdas las marcas verdes antes de tiempo …

Desde las Costes d’en Dou:

Avanzando por la cresta:

La “brecha” de la resseña:

Nuestra variante …
Al llegar al llano superior de la tartera nos vienen los instintos salvajes y decidimos seguir hitos e intuición mejor que las marcas verdes por un “camino” que se empina y cada vez hay pasos más complicados de escalada. Subimos arriba como si fuéramos cabritas, nos caen piedras en las que nos cogemos, salen bichos del tamaño de un elefante y por colmo, nos damos cuenta de que ya no hay marcas ni hitos desde hace más de una hora … Decidimos bajar con un par de rápeles rodeando con la cuerda algunos árboles que había por allí, ya que el terreno era complicado y muy descompuesto. Una vez volvemos al llano de arriba de la tartera vemos por donde hay marcas verdes y, finalmente, decidimos ir por donde va todo el mundo … Era demasiado fácil para nosotros … jejeje

A la derecha no, sobretodo!
Llegamos al pie de vía y comemos, bebemos agua, nos relajamos un poco con el sol en la cara y una brisa que corre y nos refresca. Nos equipamos con 500Kg (ni un mes ni uno menos, ehh!) de artilugios de todo tipo para asegurarse a la pared.

La pared:

Las reseñas dejan muy claro que no tienes que equivocarse con la vía Llamp del Trò, de parabolts dorados (que está unos 6 u 8 metros) a la derecha, que es un 7b … Pero no dicen nada de la vía que está 1 metro a la izquierda! Equipada con chapas antiguas y que es una variante de la “Star McHara”, un 7a+, casi nada! Mucha atención si alguien va por allí!
Para variar, nosotros por el camino difícil … Sergi comienza a subir por la variante de entrada de la Star McHara. Chapa la primera. Chapa la segunda y de ahí no pasa. Lo intenta por uno y otro lado (habría podido, pero no quería porque habíamos ido a hacer otra cosa xD) .. Baja hasta abajo y lo intento yo. Me cago en los calzoncillos con esa placa prácticamente lisa …

Deportiva en un paraje encantado
Al final nos damos cuenta de que la Camí del Trò es la de la derecha de la que estamos haciendo y sigo hasta la primera reunión, que está a unos 40m. Hay mucho de canto tipo fisura que, por lo que vimos, es la forma que toman los cantos de la caliza compacta de la cara sur. Los seguros están cada 5-6 metros como mucho, pero se hace muy bien y no se tiene la sensación de que estén muy alejados.

Ya hace rato que Sergi dice que se encuentra mal, hemos hecho 4 horas de aproximación (por culpa de que nos hemos perdido, sino hubiéramos tardado 2 horas como mucho) y no tiene el estómago muy fino. Aún así sube hasta la reunión donde estoy yo. Es un V+ que se hace sobradísimo y llega con mucha facilidad, pero allí, colgados los 2, me dice que no puede continuar, ni de primero ni de segundo y que si seguimos lo pasará mal, así que montamos un rappel desde la reunión y bajamos hasta pie de vía.

Rapelando:

Hemos hecho un largo de 40m de la vía Camí del Trò, con unas vistas de la Serra d’Ensija impresionantes, con Montserrat sacando la cabeza en el horizonte. Llegar hasta arriba de la vía era un extra de una excursión en la que he disfrutado mucho viendo como el Sergi se encantaba con el entorno del Cadí-Moixeró, que yo pondría en mi Top-3 de Catalunya y posiblemente estaría en el lugar mas alto (tampoco soy muy objetivo).

A por la birra!
La bajada es más directa (básicamente porque tomamos el camino correcto) y en un par de horas estamos en el refugio, no sin antes habernos pegado algunas culadas resbalando con las piedras de la tartera, para hacer una birra y dar por terminada la excursión!

Aquesta entrada ha esta publicada en Escalada. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Camí del Trò: 1er intent

1. Even though post seventy five proportion consider witht your canine elements discussed within since this is usually any point!