Via Sol solet a la Miranda de Can Jorba

Spanish version abajo!!!!

Montserrat és la “meca” de l’escalada catalana i diumenge li vam fer la primera visita. L’escollida és la via Sol Solet, una via de 130m a la cara sud, amb força verticalitat i 5 llargs de grau IV+ (molt bona via per iniciar-se en vies llargues, ja que està molt ben equipada…tot i que ja sabem que mai ho estan prou…jejeje). La zona és a la Miranda de Can Jorba.

Realment la roca és supercompacta, amb molta adherència i cantillo.

Erem 3, el Sergi, el Roger i jo, sense haver fet mai una via més de 2 vam haver de plantejar-nos com pujàvem en sèrie o en paral·lel (d’això depenia sumar-nos o la inversió de la suma dels invertits…jajajaja… <Broma friki electrònica>), com ens lligàvem, què fèiem a les reunions… Al final vam decidir anar en sèrie, ja que el Roger aniria sempre de segon

Vam començar a escalar a la una després de perdre’ns per pistes salvatges amb el meu “tot terreny” Honda, trobar Can Jorba ja ens va costar prou…jejeje

Aproximació

Des del pàrquing de Can Jorba s’agafa un caminet que surt just pel costat d’una caseta molt petita (capella¿?) que ens porta cap a la paret. Una vegada a la paret, s’ha d’anar resseguint fins arribar just a sota de la canal del Joc de l’Oca (hi ha un plà). Un cop allà, la nostra via surt just de l’esquerra (mirant amunt), entre els arbres.
Ens va costar prou trobar la via amb les indicacions que havíem agafat de la xarxa, ja que la buscàvem més avall i sort que al final la vam trobar, perquè sinó ens hauríem posat en una més xunga segur…

Una vegada a peu de via vam veure que hi havia una altra cordada a la meitat i vam decidir esperar-nos per evitar els rocs que cauen de tant en tant… Mentrestant ens vam equipar i preparar per poder començar a pujar quan els altres estiguessin bastant més amunt…

1er Llarg
El principi d’aquest llarg és un merder, perquè surten 3 vies juntes i has d’encertar una mica la que agafes. La Sol Solet és la via que va més a l’esquerra…
El Sergi va fer de primer aquest llarg, amb els seguros allunyats uns 5 metres diria jo i bona roca (petita, però bona) amb molta adherència, fins i tot un parell de passos de diedre molt entretinguts. Quan va arribar a la reunió, a uns 30m d’alçada en una repisa “relativament” còmode va començar a assegurar al Roger de segon i després vaig pujar jo.
Diumenge no tenia el dia fi. Se’m va fer un món de la pujada… Vaig acabar pujant “pels meus ous”, però no em sentia gens còmode… i això que era un IV+!!!! És veritat que portava la motxilla més pesada del compte, però no és excusa, allò ho havia d’haver fet millor.

2on llarg
Vaig comentar al Sergi i al Roger que no tenia bones sensacions i el tema de la motxilla. Vam decidir que la motxilla pesada la portaria sempre el que anés de segon i jo, ja amb la motxilla més lleugera vaig començar a pujar el llarg de primer (IV+ secons el llibre que portàvem, jo potser diria que és menys i tot!), seguint amb les males sensacions, amb molta por i a poc a poc, però sense parar gaire. Si no fos perquè estava tocat m’hagués agradat molt aquell llarg, sobretot els passos abans de la reunió, que tenen una fisura molt facileta i que et fa fer un joc de peus divertit. Una repiseta molt petita i incòmode per poder assegurar i 3 parabolts que vaig aprofitar per pujar de segons al Roger primer i el Sergi després. No van tenir gaires dificultats per pujar. Sort que el Sergi em va dir que, realment, era difícil pujar amb la motxilla pesada, que ja em pensava que jo era un “merdes”!!! Ara hi ha dos possibilitats… o No ho som cap dels 2 o ho som els 2… jutgeu vosaltres mateixos…

3er llarg
En arribar el Sergi a la reunió, ens canviem les motxilles i tira amunt. Les xapes es camuflen amb la roca i, tot i estant el llarg ben cosit, el Sergi no els veu fins que ja les ha passat. Això comporta moooooolt de temps per averiguar ben be per on va la via… Al final el recorregut era anar a buscar una mica la dreta per tornar després a l’esquerra. A dalt, una reunió mooooooolt còmode on el Sergi i el Roger fins i tot es van treure els peus de gat!

4art llarg
Començàvem a adonar-nos que anàvem molt justos de temps i havíem d’arribar a dalt el més ràpid possible. El Sergi havia d’agafar l’Ave a les 21.00 i eren les 7 i encara estavem a la paret!!! Vaig pujar fins la seguent reunió de primer, passant entre dos arbustos i encarant una placa que queda a la dreta d’un diedre molt marcat. Força fàcil, tot i que a mi em van tornar a venir els canguelis, no se què em passava… Em va costar una barbaritat anar veient les xapes, i més la reunió. Al final vaig anar pujant i vaig veure la reunió quan ja estava a punt de posar un tascó… Hauria estat una bona oportunitat per estrenar tascons!!!!
Assegurament des de dalt, molt còmode i amb un arbre que fa de balconet. Puja el Roger, puja el Sergi i continua ràpid de primer cap a l’últim llarg perquè ja es veur que no arribarem a temps d’agafar el tren…

5è llarg
Tirant a senzill, però amb molts metres per endavant, potser 15 sense cap tipus de ferro a la roca. El Sergi el va fer de primer (jo m’hagués cagat viu) i no va trobar la reunió, així que en va muntar una de fortuna en un arbre. Tot seguit vam pujar el Roger i jo, que vam anar mirant si trobàvem les anelles per rapelar.

Descens
Amb una mica de corda em vaig penjar i vaig anar buscant la reunió per rapelar, ja que sabíem que era una mica més avall. Al final vaig trobar una reunió de 3 parabolts, un d’ells amb una anella i els altres 2 units per una cadena amb una anella al mig. Des d’allà vam muntar el ràpel.

Com que el Roger no havia portat el reverso, només en teníem 2, el Sergi li va deixar el seu al Roger i ell va baixar amb un nus dinàmic i un machard!!! UuH!!! El Roger i jo ho vam fer amb el rapelador i un machard. Per baixar vam haver de fer 3 rapels de (aproximandament) 45,35 i 50 metres respectivament. El primer era volat, ja que et despenjaves des d’un sostre i et quedàves penjant com una aranyeta… Una sensació molt “curiosa”, per dir-ho d’alguna manera, aquesta de penjar d’una corda a 130m d’alçada…

Vam arribar a baix que ja enfosquia. Gairebé eren les 9 i, tot i les presses que vam tenir per anar cap al cotxe i l’estació…el Sergi va perdre el tren!!! Això si, va guanyar un dia inoblidable d’escalada a Montserrat… Tots el vam guanyar. Vam tenir les nostres vides enganxades durant gairebé 8 hores…

——————————————————————————————————————————-

Montserrat es la “meca” de la escalada catalana y Domingo le hicimos la primera visita. La elegida es la vía Sol Solet, una vía de 130m en la cara sur, con bastante verticalidad y 5 largos de grado IV+ (muy buena vía para iniciarse en vías largas, ya que está muy bien equipada … aunque que ya sabemos que nunca lo están lo suficiente… jejeje). La zona es a la Miranda de Can Jorba.

Realmente la roca es supercompacta, con mucha adherencia y cantillo.

Éramos 3, Sergi, Roger y yo, sin haber hecho nunca una vía más de 2 tuvimos que plantearnos como subíamos en serie o en paralelo (de eso dependía sumarnos o la inversión de la suma de los invertidos… <Broma friki electrònica>), como nos atábamos, que hacíamos en las reuniones… Al final nos encordamos en série, ya que Roger siempre iria de segundo…

Empezamos a escalar a la una, después de perdernos por pistas salvajes con mi “todo terreno” Honda, encontrar Can Jorba ya nos costó bastante … jejeje

Aproximación

Desde el parking de Can Jorba se coge un sendero que sale justo al lado de una casita muy pequeña (capilla ¿?) Que nos lleva hacia la pared. Una vez en la pared, hay que ir siguiendo hasta llegar justo debajo de la canal del Joc de l’Oca (hay una pequeña esplanada). Una vez allí, nuestra vía sale justo de la izquierda (mirando arriba), entre los árboles.
Nos costó bastante encontrar la vía con las indicaciones que habíamos cogido de la red, ya que la buscábamos más abajo y suerte que al final la encontramos, porque sino nos habríamos puesto en una más chunga seguro …

Una vez a pie de vía vimos que había otra cordada en la mitad y decidimos esperar para evitar las rocas que caen de vez en cuando … Mientras nos equipamos y preparamos para poder empezar a subir cuando los otros estuvieran bastante más arriba …

1er Largo
El principio de este largo es un follón, salen 3 vías juntas y tienes que acertar un poco la que coges. La Sol Solet es la vía que va más a la izquierda …
Sergi hizo de primero este largo, con los seguros alejados unos 5 metros diría yo y buena roca (pequeña, pero buena) con mucha adherencia, incluso un par de pasos de diedro muy entretenidos. Cuando llegó a la reunión, a unos 30m de altura en una repisa “relativamente” cómoda empezó a asegurar a Roger de segundo y después subí yo.
Domingo no tenía el día fino. Se me hizo un mundo de la subida … Acabé subiendo “por mis huevos”, pero no me sentía nada cómodo … y eso que era un IV+!! Es verdad que llevaba la mochila más pesada de la cuenta, pero no es excusa, lo tenía que haber hecho bastante mejor.

2º largo
Comenté a Sergi y Roger que no tenía buenas sensaciones y el tema de la mochila. Decidimos que la mochila pesada la llevaría siempre el que fuera de segundo y yo, ya con la mochila más ligera empecé a subir el largo de primero (IV+ según el libro que llevábamos, yo quizás diría que es menos y todo!), siguiendo con las malas sensaciones, con mucho miedo y poco a poco, pero sin parar demasiado. Si no fuera porque estaba tocado me hubiera gustado mucho ese largo, sobre todo los pasos antes de la reunión, que tienen una fisura muy facilita y que te hace hacer un juego de pies divertido. Una repisita muy pequeña e incómoda para asegurar y 3 parabolts que aproveché para subir de segundos a Roger primero y Sergi después. No tuvieron muchas dificultades para subir. Suerte que Sergi me dijo que, realmente, era difícil subir con la mochila pesada, que ya pensaba que yo era un “mierdas”! Ahora hay dos posibilidades … o No lo somos ninguno de los 2 o lo somos los 2 … juzgad vosotros mismos …

3er largo
Al llegar Sergi a la reunión, nos cambiamos las mochilas y tira para arriba. Las chapas se camuflan con la roca y, a pesar de estar el largo bien cosido, Sergi no las vé hasta que ya las ha pasado. Esto conlleva muuuucho tiempo para averiguar exactamente por donde va la vía … Al final el recorrido era ir a buscar un poco la derecha para volver después a la izquierda. Arriba, una reunión muuuuuy cómoda donde Sergi y Roger incluso se quitaron los pies de gato!

4º largo
Empezábamos a darnos cuenta de que íbamos muy justos de tiempo y teníamos que llegar arriba lo más rápido posible. Sergi tenía que coger el Ave a las 21.00 y eran las 7 y todavía estábamos en la pared! Subí hasta la siguiente reunión de primero, pasando entre dos arbustos y encarando una placa que queda a la derecha de un diedro muy marcado. Bastante fácil, aunque a mí me volvieron a venir los canguelos, no se qué me pasaba … Me costó una barbaridad ir viendo las chapas, y más la reunión. Al final fui subiendo y vi la reunión cuando ya estaba a punto de poner un empotrador … Hubiera sido una buena oportunidad para estrenar los empotradores nuevos!!!!
Aseguramiento desde arriba, muy cómodo y con un árbol que hace de balcón. Sube Roger, sube Sergi y continúa rápido de primero hacia el último largo porque ya se vé que no llegaremos a tiempo de coger el tren …

5º largo
Tirando a sencillo, pero con muchos metros por delante, tal vez 15 sin ningún tipo de hierro en la roca. Sergi lo hizo de primero (yo me hubiera cagado vivo) y no encontró la reunión, así que en montó una de fortuna en un árbol. A continuación subimos Roger y yo, que fuimos mirando si encontrábamos las anillas para rapelar.

Descenso
Con un poco de cuerda me colgué y fui buscando la reunión para rapelar, ya que sabíamos que era un poco más abajo. Al final encontré una reunión de 3 parabolts, uno de ellos con una anilla y los otros 2 unidos por una cadena con una anilla en medio. Desde allí montamos el rappel.

Como el Roger no había llevado el reverso, sólo teníamos 2, Sergi le dejó el suyo a Roger y él bajó con un nudo dinámico y un machard! UuH! (para los no entendidos, esto acojona) Roger y yo lo hicimos con el rapelador y un machard. Para bajar tuvimos que hacer 3 rápeles de (aproximadamente) 45,35 y 50 metros respectivamente. El primero era volado, ya que te descolgabas desde un techo y te quedabas colgando como una arañita … Una sensación muy “curiosa”, por decirlo de alguna manera, esta de colgar de una cuerda a 130m de altura …

Llegamos abajo que ya oscurecía. Casi eran las 9 y, a pesar de las prisas que tuvimos para ir hacia el coche y la estación … Sergi perdió el tren! Eso sí, ganó un día inolvidable de escalada en Montserrat … Todos lo ganamos. Tuvimos nuestras vidas atadas durante casi 8 horas …

Aquesta entrada ha esta publicada en Escalada. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.