Via Gran Diedre al Puig Barbet (6a i 280m)

Spanish version aqui

El Canigó és un cim mític per molts, però el dissabte 2 de juliol ens vam apropar amb en Joan a la paret que queda just davant de la cara sud d’aquesta muntanya massif tan característic. Una paret de granit super compacte i molt impressionant quan te la mires des de davant. Precisament des del cim del Canigó es poden veure les diferents cordades que van pujant al Puig Barbet. Cal tenir en compte que és una paret molt freda i en dies d’hivern o sense sol allò és com una nevera!!! Nosaltres fem la via Gran Diedre per la Sortida directa, que és una sortida que costava molt de trobar per l’esquerra de la gran cova i que evita haver de fer uns llargs “guarros” cap a la dreta per fer-ne uns d’espectacularment guapos! Les reunions estàn equipades amb espits i alguna fins i tot amb parabolts! Dels espits, molts tenen la “firma” d’en Joan Gelabert, el meu company de cordada d’avui, que utilitza un pitó aixafat com a xapa.

Aquí teniu un parell de ressenyes que e trobat per internet (la feta sobre la foto no és ressenya directa…i la de paper… l’ha fet el Joan!!!)

1 2

Aproximació

Des del Refugi dels Cortalets Seguim el camí/pista que comença a enfilar cap al Canigó, plena de grups de domingueros. Passem un altar fet de pedra i poc després, quan el camí gira a la dreta per vorejar la muntanya i acabar pujant al Canigó, nosaltres girem a l’esquerra, per anar cap a la vall evident que ens hi queda. Avancem per terreny incòmode de pedres, prats i tarteres. Aquí ja es veu clarament el Puig Barbet, a la nostra esquerra, una “roca” prominent sobresurt sobre la resta. A partir d’aquí, s’ha d’anar en direcció a la rimalla de neu que queda just sota del pic fins trobar un lloc per començar (hi ha 4 variants). nosaltres comencem des de just a la dreta d’un marcat esperó, però he llegit per internet que hi ha un a entrada amb un clau.

L1

Des del començament, tendim cap a l’esquerra per blocs de granit grans i molt fàcils d’assegurar amb bagues i friends petits i mitjans fins a una reunió a uns 30m. És un llarg bàsicament d’aproximació que deu tenir un grau III+ com a molt.

L2

Un altre llarg d’aproximació, guarret, però que s’ha de fer, tendeix cap a la dreta i, ara si, ja anem a para als peus del gran diedre. Quan hi arribo flipo amb la majestuositat del diedre perfecte que s’enfila molts metres cap amunt! Jo crec que aquest llarg té IV com a molt, però és brut d’herbes i rocs que es mouen, a més, està totalment desequipat i s’ha de buscar bé la línia… a reunió R2 està en una repisa “de lujo”!!!! (Uns 30m també)

Heus ací el diedre:

L3

Aquest i el L4 són els que donen nom a la gran classica del massís del Canigó. L’L3 té uns 50m de llargada per un diedre perfecte. Un mar de posicions, amb cames obertes i fisures per assegurar de totes maneres amb friends, tascons i el que faci falta (nosaltres portavem semàfor d’aliens, camalots fins el #2 i un joc de tascons). Enmig del diedre hi ha un parell de pitons en passos clau que van molt bé per no haver de treure els friends… Crec que, tot i no concordar amb una ressenya antiga, el grau d’aquest diedre és un V, gairebé V+… Potser és perquè no estic gaire acostumat a fer diedres, però bueno…ahí queda dicho

L4

Continua el diedre, sublim!, Comença ficant-se enmig fe la fisura que segueix pujant i té una mica e desplom salvable amb un granet que surt de la paret de darrera (6a).

Per continuar pujant i desviarśe una mica del diedre per fer un tram de placa (6a), també ben protegit amb pitons.

Llarg totalment equipat amb pitons (bé, això si no poses cap catxarro al tram final, que té un aleje considerable, uns 10-12m amb un grau de V al principi i IV més amunt) sobretot als passos clau. La reunió és molt evident i amb parabolts, una mica més amunt hi ha una reunió més antiga amb espits oxidats força més còmode d’assegurar (tot i així…jo em fio més dels parabolts…jejeje nosaltres hem muntat reunió allà). Uns 50m aquest llarg

L5

Aquí és on es separa la sortida directa de la clàssica. Al damunt ens queda la gran cova. La sortida clàssica se’n va cap a la dreta. La nostra, al sortir de la R4, pua per una placa d’adherència per, quan és a peu de la paret més vertical, flanquejar cap a l’esquerra fins a la R5, que fins que hi vam anar nosaltres tenia un espit… ara en té 2 (xD) El Joan es va pujar l’espitador i va treballar una mica…jejeje. Uns 30m de III+.

L6

Un llarg preciós , m’encanta, amb una fisura a la dreta que es pot anar equipant amb friends mitjans i tascons i uns quants pitons bastant allunyats enmig del llarg. Comença amb una placa tombada de IV, fins que et separes de la fisura cap a un pitó. Aquest pas és impressionant, perquè de cop et poses damunt d’un pati que fa que et caguis viu! A partir d’aquí canvies de costart de la paret i perds la visibilitat amb el company, però segueix essent ben bonic! Venen 2 diedrets finets i divertits amb algun pas de V. La reunió té un espit, un pitó i un clau. Uns 45m de llarg

L7

Aquest és el llarg de sortida al cim. Es surt per unes llastres amb passos atlètics que queden just a sobre, que es poden equipar fent un bolet de roca i utilitzant friends, un altre cop mitjans (jo vaig posar camalot #1), i després un diedre, de IV+ aproximat, però que s’ha d’anar amb compte que alguns rocs estan “sueltos”, un pon de roca a la meitat ens protegeix de la caiguda i més amunt espai per posar tascons i un altre bolet i ja sortim cap al cim. La clau és muntar la reunió en algun dels blocs de granit gegants que hi ha dalt. Per això s’ha de portar una cinta ben llarga (més de 1,20m). Uns 40m.

L8

Acabem d’arribar al cim en ensamble i mentre mengem un entrepà admirem la impressionant cara sud del Canigó!!!!!! Impressionant via, un 15 sobre 10 i moooolt recomenable!

Descens

Des del cim surt un caminet evident que empalma amb el GR i ens porta al refugi per fer una bona i ben merescuda birra!!!

Galeria:

Aquesta entrada ha esta publicada en Escalada. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Via Gran Diedre al Puig Barbet (6a i 280m)

1. jaimescolano ha dit:

Quina enveja amic… Ja queda menys