La Maratrail: 100% fantàstica

Diumenge 26 de febrer es va celebrar la 25 edició de la marxa de Bonmatí que organitzen els companys d'”Anar-hi Anant”. Un exemple de cursa (travessa) preciosa, ben muntada i sense ànim de lucre… 45Km i 1800m de desnivell positiu per trescar per pista, corriol i algun que altre Km d’asfalt.

Dissabte al vespre pujo cap allà, comarca de la Selva, on el Joel em fa d’amfitrió immillorable: unes birres i el sopar d’abans del dia D; va ser light comparat amb el que acostuma a passar quan ens ajuntem els 2… Dormim unes 6 hores i anem a recollir els pitralls (el Joel, el num 1, com a atleta supercrack local) i cap esmorzar al bar (per variar), on ens trobem en Pau i la M. Prat. La fem petar mentre fem un cafè amb llet (per sort, que hi va haver la temptació de fer una Voll!! jajaja) i uns riures amb l’entrevista a 4 pàgines que té el Joel en una revista… Allà m’adono que tothom va amb motxilla i jo, pardillo de mi, me l’he deixat a casa i només tinc un cinturó d’aquests de bidó, però sense bidó! jajaja. Al final decideixo sortir amb una ampolla d’aigua al cinturó que si arriba als 20cl és un miracle… En algun moment de la cursa em quedaré sec, però al final m’anirà de conya!! ;)

El dia promet, tenim un un cel ben blau (i 3ºC) i serè quan ens dirigim a la zona de sortida i em trobo un munt de gent coneguda (Guido, Montse, Albert i molts més que no diré tots pq segur que me’n deixo uns quants…això si, en Taronja vestit de dimoni no hi era…suposo que per ressaca!!). Sortim a ritme de traca valenciana, amb un fred que pela i jo vestit de curt! Sort dels manguitos, però les mans sembla que m’hagin de caure a bocins per congelació… :S

La trotamenta general és gran i apreto més del que estic acostumat. Tenim 45Km per endavant i hauria de reservar, però com que tothom corre fins i tot a les pujades, doncs ja se sap, com els burros seguint a tothom!

Quan ja es comença a dispersar la manada em quedo amb un grupet de corredors que, vaia sorpresa!, hi ha l’Albert que vaig conèixer a l’UTMB amb 3 companys més! Gràcies a ells, que em fan de llebres, segueixo corrent fins dalt d’una pista, on al Km6 arribem al cim i comencen corriols de baixada molt i molt divertits amb arrels, pedres i bosc tancat! Quina meravella! Amb tot això el sol s’ha aixecat i els manguitos sobren més que res!

Des de Constantins ve la pujada més llarga de la cursa. L’Albert i els altres 2 companys tiren endavant corrent, i el Fede i jo, ultrafondista de mena, ejem, no som capaços de córrer aquelles rampes i anem tirant. Finalment ell es despenja i em comença a atrapar un altre corredor que va amb un gosset que m’acompanyarà tota la cursa…

Al cim, Sant Grau, on hi ha famílies d’excursió, ja no veig al Fede per darrera ni els altres 3 per davant… el corredor del gos segueix darrera meu, passant-me de tant en tant, però anant frec a frec tota l’estona (juas juas). Des d’aquí, baixada pistera total fins a la Cruïlla de les Serres, meitat del recorregut i on hi ha un avituallament sòlid. Arribo força trencat de tant baixar… Em trobo l’Albert, que espera al Fede que es veu que li fa mal el turmell. Ja fa un sol espatarrant (que permet unes vistes de Pirineu i Montseny incomparables!) i després de fer-me un entrepà de pernil amb formatge continuo amb la marxa amunt  cap a Sant Roc deixant a l’Albert enrere esperant al Fede.

La pujada és igual de guarra que de guapa, terra descomposta bardisses i unes parets que m’agradaria trepar algun dia. M’ho passo teta,  com un ornitorrinc, porquet, senglar, esquirol, formiga o cuc de terra per aquells camins i a dalt de tot una canal per acabar d’arribar al cim, on em sobta avançar als 2 companys que anaven abans amb l’Albert i que estan més forts que el vinagre…

A partir d’aquí ve la part que més m’impressiona del circuit; una carenejada amb tendència a baixar per corriols, corriols i més corriols. De córrer per allà, més que cansar-te agafes energies! Arribo a Santa Brígida i el gos em segueix visitant cada cop que el seu amo se m’acosta… És com un avís, un espia que ha d’avisar al seu amo d’on és el de davant i menjar-li el tarro… jajaja I això que la marxa és “no competitiva”!!! xDDD

Tot baixant ens ajuntem amb les marxes curtes que es fan simultàniament i tot és diferent, ja no vaig sol, tota l’estona avançant, també té la seva gràcia… Ara ja és trotar amb alguns repetxons fins al final i… pam! A 2 Km de la meta el corredor del gos em passa com una fletxa tan ràpid que el perdo de vista i tot!! jajaja Que cabroooooooooon!!!! jajaja En fi, que segueixo sense parar de córrer tot i estar rebentat fins arribar en 4h54m al final! Buff! Quin cansament! No tinc ni gana per l’entrepà de butifarra!!!

Com sempre, moltes gràcies als organitzadors i participants per fer possible aquestes disfrutades!!!

PD.- Ah, al loro! 15 euros d’inscripció per la cursa (marcada a consciencia), els avituallaments, la butifarrada, una dessuadora, una samarreta tècnica i una bossa del corredor amb fuet, xoriço (no de la casa Real…), una bosseta guarda-monedes i una revista de l’event… Potser els altres s’ho haurien de fer mirar… QUE N’APRENGUIN!!!!!

PD2.- Quin pedazo de dinar a ca l’Elisa a Angles! Per tornar-hi! Un restaurant moooolt recomanable!!!

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Curses de muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a La Maratrail: 100% fantàstica

  1. David Huertas ha dit:

    Ets una màquina mestre!! Algun dia faré coses d’aquestes jo, sé que puc fer-ho :) De moment continuo fent el que puc amb la meva planta del peu (sembla que no és greu, segons el fisio estic bé però no acaba de fer net del tot). Faré curses curtes de competició i entrenaments tranquils durant aquestes setmanes: l’objectiu Marató d’Empuriabrava segueix en peu :P

    Ens veiem per Vallparadís i recupera’t bé! Ànims :)

  2. jaimescolano ha dit:

    Amunt compare… Jo segueix castigat els caps de setmana i parat amb una xungà en el peu. I com tenim un ero damunt el cap igual torne ‘a la normalitat’. Ens vorem mestre.

Deixa un comentari

