International Trail Cap de Creus: Fieshhhtaa!!!!!!!

La del Cap de Creus va ser una festa en tota regla… Sopar Tallaferro + running + Paella post-cursa

Aquí teniu el recorregut
http://ca.wikiloc.com/wikiloc/spatialArtifacts.do?event=view&id=2845036&measures=off&title=off&near=off&images=off&maptype=S

Dissabte al vespre vam pujar amb el Jordi, després de recollir pitralls ens vam fotre un pastís de poma casolà i boníssim i cap a sopar amb un munt de Tallaferros valents que l’endemà correríem pel Cap de XXXX!!!

Diumenge al matí, més retrobaments, Albert, Adrià, Salvi, Pablo, Bodi, Alvaro, Mesi, Francesc… buff i molta gent més que no em vull deixar!!

Tot pinta molt èpic i la tempesta amenaça amb deixar-nos a tots ben esquitxats. Escalfem una mica, sort a tots i a fotre-li!!! Ens col·loquem a la línia de sortida … Veig que en Juanlu es posa en les primeres línies i decideixo esmunyir-me pel mig de la gentada, com també fan en Campal i en Bodi.

Sortim per l’asfalt del passeig de Roses, jo amb l’impermeable lligat a la cintura, per si un cas (tot apunta que no trigaré gaire a fer-lo servir…jeje), i de seguida enfilem per una pista/corriol de muntanya cap al pic de l’Àliga en el que no parem de trotar tot i tenir força desnivell… Crec que corro entre els 50 primers participants (en som de les 3 curses, la de 42K, la de 24K i la de 12K). Gairebé al cim, agafem un corriol de baixada plè de pedres afilades on un company cau i es fa un tallot a la cama que semblen les fonts de Montjuic… (quan es posen de color vermell) Decideixo no parar perquè ja hi ha unes 10-12 persones al tanto (i perquè si m’hi quedo gaire cauria jo desmaiat :S) i segueixo baixant, avançant molta gent i disfrutant moltíssim!!!

Arribem a la carretera i trobem el primer avituallament, paro 10 segons a beure aigueta i amunt, direcció al Coll de Sant Genís (on es separen les curses de 24K i 42K, a partir d’allà el camí del Jordi, l’Adrià el Salvi i el Pablo ja serà un altre, endavant!!!) i després, cap a la cresta que porta al Castell de Sant Salvador… Durant la pujada al coll veig en Juanlu, em faria gràcia atrapar-lo, però com puja! Va avançant gent i a un ritme constant que ja em costa de mantenir, imagina’t superar!!! Impossible!!! A tot això, arribem a la cresta, tècnica tècnica on disfruto saltant, corrent, de cul, de cara, d’esquena, trepant, fent la vertical, amb la mà al nas… Buff! Allà atrapo el Juanlu, però a la que torna a pujar se m’escapa de nou… És divertit això d’anar fent la goma!

Diria que aquella cresta és dels millors llocs que he passat mai en cursa!!! I a sobre, la cirereta del pastís, dalt de tot de la cresta, fent fotos hi havia el mestre Facundoooooo!!! (alies Jaume Soler) , col·locat on hi ha les millors vistes del Cap de Creus!!!! (Espectaculars! Fantàstiques! Superpiroflàutiques! Apostoflants!) Ja em fa il·lusió trobar-me’l, i si a sobre em diu que anem en la posició 25 més o menys ja flipes!!!

Després comença la baixada, des de Sant Salvador cap a Sant Pere de Rodes (on animant hi ha el Capi, l’Assumpte i l’Ines, gràcies!!), on ja passo en Juanlu mentre ell omple la Camelbag (si és que van millor els bidons!!!!! xDD) i després directes cap a la Selva de Mar per un corriol ultra tècnic on m’ho passo com un nen anar saltant d’un cantó a l’altre i avançant molta gent de nou!. No sé què em passa avui que he perdut el pànic que li tinc a les baixades i vaig a full!!! Un dia d’aquests bons…;). Crec que això m’ajudarà a aconseguir l’objectiu de les 5h45m que tinc per arribar…

De la Selva de Mar a Port de la Selva és un pèl lleig, pel costat de la carrertera, però després de passar pel costat del Mackintosh al Port de la Selva agafem una pista que es converteix en corriol que puja cap a Mas Bufadors i Puig Bufadors (aquí forces corredors em passen… no tinc el dia fi per a pujades…). Faig un bon tros amb la Mesi, però està molt forta i se m’acaba escapant. És una pujada dura i fa caloreta (encara no ha plogut tot i la previsió!!!!! Sembla que algú ha fet una dansa per protegir-nos i tot!!! jajaja) però la baixada torna a ser tècnica, molt tècnica. Les vistes de Cadaqués són brutals, però no puc aixecar gaire el cap si no vull veure el terra a la mateixa distància del nas! Torno a baixar a tope i re-avanço als corredors que m’han passat a la pujada! No em crec ni jo que baixi tant ràpid!!! jajaa

És la primera vegada que entro a Cadaqués sense fer un embús!!!! Torno a trobar en Jaume Soler fent fotos a l’entrar al poble, em repeteix que anem molt bé, potser entre els 20 primers… Això dóna ànims, em sento de conya per apretar el pas fins el final. A l’avituallament hi estic ben poc, un gel, un got d’isotònica i au! Tiro cap a la última pujada, ben llarga, cap a la Falda del Puig Alt. Però… només sortir de Cadaqués peto, això de que estava a tope resulta haver estat fals, era d’esperar, he apretat més del que podia fins el moment, em venen rampes als isquios i em falta energia per trotar, tot i que ho intento cada 2×3…

Decideixo que ja que he fet l’esforç fins allà, he d’aprofitar-ho i corro encara que vagi lent lent lent, o el més lent encara… Patint-ho molt arribo al final de la pujada i per corriol tirem avall cap a Roses! es veu el final, però la baixada es fa eterna! El temps que porto no me’l podia esperar… Potser puc baixar de les 5 hores!!! Em venen les forces i corro tant com puc. Avanço alguns participants de la cursa de 24K (el recorregut es torna a ajuntar al final…). Noto com si estigués dins l’anunci de Dan’up i necessités una recàrrega d’energia, però amb un últim esforç aconsegueixo arribar a Roses i veure la línia d’arribada, a 100m abaixo el ritme del “trote” i gairebé m’arrossego, em sento molt cansat, per sort veig el Jordi i l’Adrià fent fotos i m’animo!!! A l’arribada, Tallaferros esperant i, sense ni pensar-ho, em surt una abraçada al capi Artiga,s en funcions de director tècnic, i que és qui m’ha ensenyat més coses del món del córrer. Merci Josep!!! ;)

Al final…4h55m, 29è de la general i una bona pàjara a l’arribar, que no m’aguanto dret… Això si, amb un entrepà i una birra es sol·luciona tot!!!!

Per cel·lebrar-ho… Una paella a l’ Snack Bar Català, beeeeen bona!!!!

Enhorabona a tots, en especial als Tallaferros i a l’Adrià, el Jordi, el Salvi i el Pablo, que era la primera cursa de muntanya que feien!!!! (O casi xD)

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Curses de muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

